lördag 27 februari 2016

Lugnet

Det är lördag, och tyst i huset. Båda barnen sover, det händer inte så ofta. Hjalmar har slutat sova på dagen, både hemma och på dagis, och Alfred sover inte heller alltid på helgerna, beroende på vilken tid vi stigit upp.

Men nu snarkar båda, i sviterna av en envis förkylning. Feberfria, äntligen, men trötta, snoriga och hostiga.

Skrakan for till stan på sin traditionella lördagstippning, och jag har varit ute och sprungit, det gick tungt och långsamt men det var skönt.

Ikväll blir det traditionsenligt tacopaj, bastu och efterföljande godis i soffan. Godis har vi inte introducerat riktigt ännu, men popcorn och chips. Förra lördagen testade vi med grönsaker och dipp, och dom tyckte att det var bäst hittills! Inte ens ett klagomål på att saften var utbytt mot vatten. Hurra!

Vi såg sockerfilmen den här veckan (finns på SVT play) och även om jag som diabetiker är medveten om att det finns socker i det mesta, fick jag ändå lite ångest över hur mycket socker barnen får i sig.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag såg inte sockerfilmen så vet inte hur den var . Däremot läste jag den här efteråt... om du vill känna dig lite lugnare - allt kanske inte stämde ändå: http://tranastyrka.se/hur-du-gor-en-storsaljande-men-usel-dokumentar-om-kost/

    SvaraRadera